miércoles, 9 de marzo de 2011

"L20-2011" Reflexions i conclusions del currículum de Educació Infantil

"L20-2011" Reflexions i conclusions del currículum de Educació Infantil

1. Quant al temps que han de transmetre informació a les famílies, en el primer cicle ens parla d'almenys una vegada al trimestre, en canvi en el segon semestre parla d'un intercanvi d'informació periòdicament.

2. Els nens i les nenes evolucionen des de la mentalitat egocèntrica fins a una altra en la qual puguin situar-se des de la seva perspectiva a la de l'altre., d'aquí la necessitat que realitzin activitats amb els altres en les quals aprenguin sobre si mateixos i dels altres. Aquestes activitats les ha de preparar el docent pel que li serà molt útil Internet per trobar els recursos necessaris per a l'aprenentatge.

3. Un dels aprenentatges que han de realitzar els nens és el cultural, per la qual cosa les celebracions que es poden realitzar en el col·legi poden servir-nos de gran utilitat si les aprofitem de manera correcta amb aquest objectiu. Per això, els recursos que pot oferir Internet sobre aquesta recerca d'informació per a la realització reeixida és molt valuosa.
4. Les tècniques de la informació i comunicació compleixen amb dues funcions. D'una banda, l'educació dels mitjà sonors, visuals i audiovisuals com a recurs didàctic per desenvolupar els continguts de l'àrea, i d'altra banda, l'educació dels mitjans de comunicació i tecnologies de la informació i la comunicació, la qual cosa implica treballar aquests mitjans a fi d'estudi.

5. L'aproximació a les TIC seran breus i senzilles, tant en el primer com en el segon cicle, s'iniciarà en l'ús dels instruments TIC.  Per finalitzar m'agradaria comentar una petita conclusió que he pogut extreure després d'haver llegit el currículum d'infantil de primer i segon cicle. La idea clau 1 a la meva semblar aquesta falta d'informació, és a dir, estem en una societat on existeixen els avanços tecnològics, crec que hauríem d'aprofitar-nos d'això, per la qual cosa la formació, informació i comunicació amb les famílies també podria ser via a la qual encara no estem acostumats, Internet. Sé que és molt difícil que els pares tinguin més contacte físic amb els professionals, ja sigui pel que sigui, treball, oci,… per això mateix, crec que hauríem de començar a prendre consciència d'aquesta poderosa eina que ens serviria per saber més sobre l'educació dels petits. A més, m'agradaria afegir, que Internet és de gran utilitat a l'hora de trobar recursos per realitzar-los a les aules. La meva opinió és que cada aula, cada any és un món, per la qual cosa cal renovar els recursos i variar per trobar els que més beneficiïn i es puguin beneficiar els propis alumnes, per a això el front d'informació més gran que tenim fins al moment és la xarxa, on podem trobar infinitat d'informació de la qual altres persones ens les oferir per aconseguir una educació productiva. En relació amb l'anterior, que no solament Internet pot ser font de recerca de recursos físics, és a dir, com construir una falla, sinó d'activitats online que poden ser noves i molt motivadores per als petits. Per finalitzar, m'agradaria dir que els alumnes són aprenents tecnològics permanents, ja que des que neixen veure un ordinador amb connexió, i si els adults ho utilitzen ells prendran exemple utilitzaran aquesta eina i tindrà unes actituds positives entorn dels avantatges que podem extreure com per exemple, mantenir-se al dia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario