martes, 1 de marzo de 2011

#L20-2011 Què em aprés amb el passeig dels blogs?

 #L20-2011



Creació del blog.

Primer he creat un blog, al principi li he posat el meu nom, encara que més a davant possiblement ho canviï. La seva creació ha estat senzilla ja que simplement calia seguir alguns passos. He realitzat la primera entrada (amb un simple comentari, ja que no sabia el resultat) i després he començat a canviar la configuració del meu blog (foto, colors, tipus de lletra,…). Després he penjat un vídeo “Lip Dub” que vaig realitzar durant el Practicum, em semblava interessant que els visitants del meu blog ho veiessin, ja que és una gran activitat i vaig veure com els alumnes es van divertir moltíssim i van aprendre al mateix temps. 

Què he aprés mentre visitava diferents blogs?

El meu passeig pels blog m'ha semblat genial, ja que pots veure el treball dels altres i aportar els teus (que de moment jo no puc aportar, ja que acabem de començar), però em sembla molt interessant aquesta aportació d'idees, ja que considero que un/a professor/a deu estar en constant aprenentatge. 

Després d'haver-me llegit l'article sobre el blog en el wikipedia, el primer que m'ha cridat l'atenció és el nom que li atorguen als blog dedicats a l'educació “*edublogs" (lògic però m'ha sorprès que li atorguin un nom específic per a cada tema).

Em sembla sensacional la quantitat de recursos que podem compartir gràcies als blog, que segurament tots els que trobarem no siguin bons, o millor dit no ens vagi d'acord amb el que podríem necessitar en la docència. A més crec que no només és interessant per als docents, sinó també per a qualsevol persona que tingui fills, ja que jo considero que l'educació ha de ser rebuda per ambdues parts, escola i família, gràcies als blogs, pot servir de gran ajuda a casa.

Aprofito per comentar que la trobada de recursos és immens, però la capacitat per a la seva selecció és de la persona que es troba a l'altre costat de la pantalla.

D'altra banda, em sembla una eina d'aprenentatge molt potent per als docents en el sentit de veure les coses des de diferents punts de vista, ja que en poder trobar tanta informació, pot ser que aquesta no sigui com la teva pensaves, i t'ajudi a donar-li una altra perspectiva d'aprenentatge. A més crec que cada persona és un món, amb la qual cosa cada aula és diferent i pot ser que utilitzis una metodologia que et sigui efectiva durant molts anys i pot arribar un dia que ja no ho sigui, gràcies als blogs pots demanar ajuda, i rebre-la, o pots observar altres formes d'aprenentatge que t'ajudin a saber arribar als alumnes l'ensenyament que desitges. Com observem en la societat actual, les persones evolucionem i per tant la forma en la qual aprenem també, per això ens porta a una constant renovació i modernització de la forma de transmetre'ns cap als alumnes.

Els blogs pels quals he visitat (part d'ells són els que trobem en el directori de l'Aula Virtual) van dirigits per als docents, encara que he pogut trobar blogs que també els pares poden veure i aprendre. 

Per finalitzar, m'agradaria comentar que gràcies als blogs hi ha una gran transmissió de cultura, ja que la seva utilitat ens fa viatjar per diferents parts del món i aprendre el que desitgem. És difícil mantenir un contacte actiu amb diferents docents de diferents procedències, però si tenim una eina anomenada Internet que ens permet tenir-ho. Per què no ens beneficiem d'ella?


No hay comentarios:

Publicar un comentario